torsdag 23 juli 2015

Budskapstavla Döm inte...

Det är lite långt mellan inläggen nu,
det beror på att det är mycket att göra just nu,
nya ordrar och fullt upp inför Formexmässan.
Hoppas ni har tålamod med mig:)
 
Tänk om människor hade lite mer av
eftertanke i livet. Vi vet ju så lite om
hur andras liv ser ut, ändå uttalar man
sig om ditt o datt. Ibland kan hakan ramla
ner på mig när jag hör eller läser hur man
uttalar sig om andra. I min värld är det inte ok
att såga andra människor offentligt
särskilt inte om man  gör det inför en större publik.
Negativa åsikter om andra ska man vara varsam med
tycker jag. Vad har man för rätt att spotta på någon
annan för att man är sur. Har man åsikter
som man vill framföra ska man göra det till den
det berör direkt, kan du inte göra det så fundera
om inte din åsikt gör bäst att stanna där den är hos dig själv.
Det här med att lyssna på skvaller och tro på
det och dessutom föra det vidare, ska
bara göras med kärlek. Alla kan ju inte
vara så lyckligt lottade som mig och glömma
det lika fort som det berättats. Jag tål att höra
om samma sak flera gånger ibland.
 
Ha en bra dag
 
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar