torsdag 14 januari 2016

Budskapstavla: Tystnaden...

 
När jag läser flödet på Facebook och Twitter tänker jag ibland på att det är inte alltid den som låter tangenterna fladdra mest som har det mest genomtänkta att säga. Ibland är det ett småleende på läpparna när någon kommer med den förväntade kommentaren på ett inlägg, ibland scrollar man snabbt vidare för att slippa bli irriterad på att det saknas eftertanke. Att dela inlägg från sajter eller annan media utan att fråga sig är detta sant, ofta är det en åsikt inte fakta som kommer fram fast det framställs som sanning. Det kan ju vara så att källkritik och kunskap om statistik inte är så ofta förekommande i allmänhet. Statistik kan man ju vända till vad som helst som passar syftet, siffror som vänds åt olika håll påvisar olika fakta beroende på vem som tar fram statistiken.
 
 
Nu har jag gnällt färdigt för idag!
 
Vi ses på Formex AG:26
 
Ha en bra dag
 
Marie

2 kommentarer:

  1. Jag stör mig på all skit som delas. Man får kolla upp om det finns grund för påståendena!

    SvaraRadera
  2. Ibland skulle man vilja ruska om människor!

    SvaraRadera